Prechodová animácia | dovozyaut.sk
aug. 10, 2022

3 vlastnosti starších áut, ktoré nám chýbajú a majú prečo

3 vlastnosti starsich aut ktore nam dnes chybaju Blog | dovozyaut.sk

Skutočné prepínače na ovládanie vecí

V skutočnosti názov tohto bodu celkom dostatočne vysvetľuje, o čom hovoríme. Tlačidlá a gombíky... Každé len s jednou funkciou. Stlačte ho a táto funkcia sa spustí. Stlačte ho znova a funkcia sa zastaví. Aby ste sa uistili, že prístrojová doska nevyzerá ako kokpit raketoplánu, nedávajte do aút stovky drobností a hračiek, ktoré nepotrebujeme (odkaz automobilkám). Palubný počítač? Netreba. Stačí nám palivometer resp ukazovač dojazdu. Tempomat? Stačí nám páka za volantom, ale zaobídeme sa aj bez toho. Klimatizácia? V tomto sme si už svoje myšlienky ujasnili – stačí nám klasická klimatizácia. S gombíkmi.
Nazývajte nás staromódnými, ako chcete – ak je toľko funkcií, že ich treba pochovať v podponukách dotykovej obrazovky, môžeme sa bez nich zaobísť. Dlho a usilovne premýšľajte o tom, čo skutočne dosiahnete zakaždým, keď sa ponoríte do „informačného a zábavného“ systému. Všetko, čo skutočne potrebujete – a skutočne používate – môže mať svoje vlastné tlačidlo s hŕstkou malých plastových obdĺžnikov. Ak potrebujete príklad, pozrite si Porsche 911 z osemdesiatych rokov.

vlastnosti starsich aut ktore nam chybaju - skutocne prepinace na ovladanie veci v aute


Klasický analógový tachometer a mechanické súčasti prístrojovej dosky namiesto jedného obrovského displeja

Na tému klasických 911 sa bavme o meradlách. Iste, nie je to najlepšia vec na starých 911, ale je to ešte jedna vec, ktorú má Porsche správne. Otáčkomer v strede, vpravo po stranách rýchlosť a vľavo teplota/tlak oleja. Najdôležitejšie informácie tam už sú a vždy boli. Potom na krídlach ukazovateľ hladiny paliva a oleja vľavo a jednoduché analógové hodiny vpravo. Všetky informácie, ktoré potrebujete, a nič, čo nepotrebujete. Mohli by ste namietať, že voltmeter by mal byť súčasťou – a áno. Ale ako sme už povedali, teraz sa na to pozrite z moderného hľadiska. Autá, ktoré idú k zákazníkovi dokonca bez merača teploty motora.

vlastnosti starsich aut ktore nam chybaju - klasicky analogovy tachometer


Normálne ovládanie sterea

Ako to vlastne je, že môžeme hrať z internetu takmer akúkoľvek pesničku, ktorá sa nám páči, do malého obdĺžnika vo vrecku, ale potom sa musíme prehrabávať s mizerným ovládaním zvuku skrytom niekde v podmenu nášho auta.
Celý zmysel ekvalizéra je v tom, aby bolo možné správne naladiť zvuk. Ľudský sluch sa zvyčajne pohybuje od 30 Hz do 18 000 v závislosti od toho, na koľkých heavy metalových koncertoch ste boli. Rozdelenie 18 000 rôznych frekvencií len do troch parametrov ponecháva veľa požiadaviek, pokiaľ ide o nastavenie. Alebo, ak zaplatíte za stereo par tisíc navyše, dostanete celý rad vo všeobecnosti zbytočných možností, ktoré sa snažia, aby to znelo, ako keby ste sedeli v opere.
Stereá zo starej školy – teda tie dobré – ponúkali päť, osem a dokonca 10-pásmový ekvalizér, ktorý skutočne vytočí zvuk a vyťaží z vašich reproduktorov maximum. Dobre, iste, toto je trochu špecializované.

vlastnosti starsich aut ktore nam chybaju - klasické ovládanie sterea v aute


Vážime si vaše súkromie

Naša spoločnosť a naši partneri uchovávajú alebo pristupujú k informáciám v zariadeniach, napríklad k súborom cookies, a spracúvajú osobné údaje, ako sú jedinečné identifikátory a štandardné informácie, ktoré zariadenie posiela na účely opísané nižšie. Súhlas s vyššie uvedeným spracúvaním môžete poskytnúť kliknutím na tlačidlo “Prijať všetko”. Alebo môžete jeho poskytnutie odmietnuť a zmeniť svoje prednostné nastavenia kliknutím na tlačidlo “Spravovať nastavenia”. Vaše prednostné nastavenia sa budú vzťahovať len na túto webovú lokalitu. Na niektoré formy spracúvania vašich osobných údajov nepotrebujeme váš súhlas. Ak sa vrátite na túto stránku alebo navštívite naše zásady v oblasti ochrany súkromia, môžete kedykoľvek zmeniť svoje prednostné nastavenia. Viac informácií o spracúvaní údajov a našich partneroch nájdete na tejto stránke.