História elektromobilov

Toto je 7 druhov príplatkovej výbavy a zároveň vynálezov, ktoré považujeme za zbytočné

1 - Ovládanie gestami


Je pravda, že myšlienka ovládania gestikuláciou je vcelku zaujímavá. Otáčaním prstu v kruhu upravíte úroveň hlasitosti, ukážete na prijatie hovoru, swajpnete pre odmietnutie a pritom sledujete cestu. V skutočnosti je to celkom zbytočné. Všetky ponúkané funkcie sú nájdeme na volante alebo na prístrojovej doske a napríklad stereofónna hlasitosť je omnoho ľahšie ovládateľná presne pomocou týchto tlačidiel, bez toho, aby ste do nekonečna krúžili prstom ako šialenec, ktorý sa nevie dopracovať k požadovanej hlasitosti.

2 - Ovládanie hlasom


Podobne ako ovládanie gestami sa môže zdať, že aj ovládanie hlasom je dobrý nápad, ale ako každý, kto ho použil, vieme, že môže byť niekedy dosť frustrujúce. Medzi typické ovládania hlasom patrí nastavenie hlasitosti zvuku, preskakovanie skladieb, uskutočňovanie a prijímanie hovorov alebo nastavenie cieľov navigácie, ale častejšie nerozumejú tomu, čo hovoríte a eventuálne strávite ropzrávaním sa s vašim autom viac času. Navyše, všetko vyššie uvedené sa dá jednoducho a presne ovládať pomocou tlačidiel.

3 - LED logo svetlá po otvorení dverí


Nemáme potuchy, odkiaľ tento nezmysel prišiel, ale obrázok hovorí naozaj za všetko. Nemôžeme naozaj vymyslieť situáciu, kedy by boli potrebné - nájsť vaše vozidlo na parkovisku vám nepomôžu, však? Niekedy sa označujú ako kaluže, ale v prípade, že bude tma a náhodou sa vám podarí nájsť auto, stále musíte fyzicky otvoriť dvere a vstúpiť do kaluže, aby sa aktivovali. Zjednodušene povedané, kričia „zbytočnosť“.

4 - Indikátor zmeny zaradého rýchlostného stupňa


Keď na prístrojovej doske vidíme svetlo, ktoré nám hovorí, že musíme radiť hore / dole, irituje nás to. V prvom rade, závisí to od jazdy a cestných podmienok, na ktoré počítač nie je dostatočne prezieravý, aby ich rozpoznal. Po druhé, podľa nášho skromného názoru by mala byť prístrojovka vyhradená hlavne pre chybové hlásenia a nie pre takéto bezduché rady.

5 - Rotačné preradovače pri automatických prevodovkách


Ide o veľmi jednoduchú vec. Keď doslova meníte smer, ktorým sa má vaše auto uberať, potrebujete byť rozhodný a urobiť tak, čo najrýchlejšie kvôli bezpečnosti cestnej premávky, jej uchádzačom ale aj plynulosti. Preto je kontraproduktivné, aby sme sa v takýchto situáciach pozerali dole a hľadali na ktorú stranu treba kolečko otočiť, aby sme našli to R či D, ktoré práve potrebujeme. Rotačné ovládače pre informáčné systémy? ÁNO. Rotačné ovladáče pre preraďovanie? NIE!

6 - Pákové preradovanie prevodov automatickej prevodovky


O čo vlastne ide? Ak ste si zakúpili automat, prečo potrebujete možnosť meniť prevodový stupeň? Dobre, dobre, chápeme - nechcete, aby denné zápchy do práce vykonávala manuálna prevodovka, ale chceli by ste mať možnosť manuálne aspoň raz za čas pri prejazde rôznymi horskými cestami. Problém je, aspoň podľa našich skúseností, že musíte preradiť v perfektnom okamihu, alebo auto jednoducho príkaz odignoruje. Vďaka tomu je táto funkcia podľa nás úplne zbytočná.

7 - Gombíkmi nastavovateľné stredné spätné zrkadlo


Poznámka pre všetkých výrobcov: nie všetko musí byť motorizované len preto, že môže byť. O čom hovoríme? Spätné zrkadlo. Prispôsobenie spätného zrkadla rukou nie je ťažké a po pravde povedané je to najrýchlejší spôsob, ako nastaviť zrkadlo tak, ako vám vyhovuje. Bočné spätné zrkadlá motorizujte podľa svojich predstáv - sú mimo vozidla a ťažko dostupné. Na druhej strane stredné spätné zrkadlá nie sú, sú ľahko dostupné a rýchlo nastaviteľné aj rukou. Nesnažme sa opravovať a “zlepšovať”, to čo zlepšovanie nepotrebuje.

 


Team Dovozy Áut