Top 10 praktických prvkov výbav v hyperšportoch časť. 1/2

Top 10 praktických prvkov výbav v hyperšportoch časť. 1/2

1 - Indikátor zmeny smeru v Lamborghini Huracan (blinkre)


Keby ste mali zhrnúť názor na Lamborghini Huracan do jednej vety neboli by ste daľeko keby ste povedali “R8ička, trošku špicatejšia a oveľa nepraktickejšia”, no v jednej zaujimavosti, ktorú považujeme za plus Lambo určite neurobilo chybu. Sú to indikátory svetiel zmeny smeru, ktoré Lambo odkukalo podľa nás z motoriek nakoľko v nich sa to montuje presne takto. Namiesto toho, aby to preháňali ako Ferrari a urobili blinker, ktoré sú tiež na volante, ale inštalované ako 2 zvlášť gombíky spravili to jednoducho a bez zbytočných páčok za volantom, ktoré treba uznať v takýchto autách naozaj zavadzajú.

2 - Sklenené výstupky za hlavami v McLarene 720S


Mclaren sa v tomto zozname objaví ešte raz, no teraz ho treba pochváliť za fakt akým zvládli spider 720S a tým je jeho sklenená zadná časť za hlavami šoféra a pasažiera. Vďaka tomu, že je táto časť celá vyrobená zo skla, parkovanie nebolo nikdy jednoduchšie. Dovolíme si tvrdiť, že rozhlad zo 720tky je ideálnejší ako v Golfe GTI. Parkovanie a cúvanie v tomto hyper športe nebude určite problém.

3 - Rotačné ovládacie zariadenie na nastavovanie sedadiel v autách od Pagani


Kto by si rád nestrkal ruky medzi nohy... No u Pagani to nie je tá spoločensky neprípustna aktivita, ktorú nemôžeme robiť na verejnosti alebo v aute. Tento rotačný inštrument je na posúvanie a zdvíhanie sedadla, je to intuitívny a dizajnový prvok, ktorý sa podaril značky Pagani zmeniť do krásneho steampunku. Pri upravovaní polohy sedadla buďte opatrní kto sa pozerá … (:

4 - Zdvíhanie predku vo Forde GT


Väčšina takýchto aút má predok položený extrémne nízko a to môže viesť k mnohým škrabancom ako na vašom aute, tak aj na vozovke. Väčšina výrobcov hyper športov ponúka funkciu pneumatického zdvíhania predku auta, ktoré je hlavne v krajinách ako tej našej tak veľmi potrebné (keďže cesty sú tu také, aké sú) no u Fordu GT je to inak. U ostatných sa táto funkcia nedeje okamžite nakoľko treba čakať kým pumpa nafúkne pneumatické vankúše, ktoré predok auta zdvihnú. Ford GT používa aktívny hydraulický systém pruženia, ktorý predok zdvihne skôr ako udrie jedna sekunda.

 

5 - Sklápacie sedadlá vo Ferrari GTC4


Na jednej strane by malo byť samozrejmé, že kombík alebo resp. shooting brake by mali mať sklápacie sedadlá na druhej strane sa mohlo Ferrari veľmi rýchlo a ľahko vyhovoriť na fakt, že takýto prvok výbavy pridá na váhe vozidla alebo tuhosti v kabíne, no naštastie tak neurobili. Ferrari nato išlo prakticky a v oboch modeloch FF a GTC4 ponúkli 450 litrov batožinového priestoru a 800 litrov priestoru po sklopení zadných sedadiel, čo je na 12 válcove monštrá naozaj pekný objem.



Team Dovozy Áut