Ake typy áut sú najbezpečnejšie?

Ake typy áut sú najbezpečnejšie?

Automobily sú stále bezpečnejšie a bezpečnosť v nich by mala byť pre mnohých tým najdôležitejším faktorom pri výbere. Hlavne u rodín s detmi. Nové informácie určili 11 rôznych automobilov a SUV modelov, v ktorých nikto nezomrel až počas obdobia štyroch rokov.
To je najvyšší počet modelov bez jediného úmrtia, ktorý bol kedy zaznamenaný v akomkoľvek podobnom prieskume.

Tu je zoznam najbezpečnejších automobilov:
* Audi Q7 SUV
* Volkswagen Tiguan 2x2 (SUV)
* Toyota Tacoma Pickup Cab 4x4
* Mazda CX-9 2x2 (SUV)
* Audi A6 Allroad Quattro
* Jeep Cherokee 4x4(SUV)
* BMW 535 i a is
* BMW 535 xi
* Lexus RX 350 2x2 (SUV)
* Lexus CT 200h
* Mercedes-Benz M-class SUV (tzv. GLE-class)
Možno ste si všimli, že tento zoznam je plný vozidiel SUV, s niekoľkými malými alebo sub-kompaktnými vozidlami.
Ide naozaj len o otázku fyziky. Ak sa 2 vozidlá, z ktorých sa obom darí v crashtestoch rovnako dobre, stretnú voči sebe, vodiči menších a ľahších vozidiel pravdepodobne končia oveľa horšie.
V skutočnosti automobily s najvyššou úmrtnosťou v rovnakom období štyroch rokov, sú všetko veľmi malé automobily. Prvé tri s najvyššou úmrtnosťou sú Hyundai Accent, Kia Rio a Toyota Scion.
Samozrejme, že na cestách existuje viac vozidiel, čo znamená, že v nich zomrie viac ľudí. Takže IIHS používa štatistiku s názvom “úmrtia na milión ročne registrovaných vozidiel.” Jeden automobil určitého typu zapísaného na jeden rok je jedným “registrovaným vozidlom v roku.”

Na základe toho poisťovací ústav prišiel nato, že dlhšie luxusné SUV verzie sú na cestách najbezpečnejšími vozidlami. V tejto oblasti bolo v priemere zaznamenaných iba šesť úmrtí na milión registrovaných vozidiel. Pre porovnanie s priemerným štvordverovým sub-kompaktnými automobilmi to bolo až 87x.

Dobrou správou je, že malé automobily sú stále bezpečnejšie. Napríklad v roku 2014 Hyundai Accent mala nižšiu úmrtnosť než verzia modelu tohto vozidla z roku 2011. Accent bol prepracovaný v roku 2012. To isté platí aj o Kia Rio – jej rozsah úmrtnosti klesol po tom, čo prišla nová verzia, v roku 2012.



Kamil Urbančík

Konateľ spoločnosti CAROS s.r.o. (Dovozyaut.sk)